Integracja sensoryczna
Integracja sensoryczna u większości osób przebiega automatycznie i dlatego nie zdajemy sobie sprawy z wagi jej prawidłowego funkcjonowania. Dopiero, gdy zawodzi jeden z „elementów układanki” obserwujemy jak skomplikowany jest to proces.
Nie rodzimy się z rozwiniętą integracją sensoryczną. Nasz mózg „uczy się” jej poprzez systematyczne zdobywanie kolejnych doświadczeń, a robi to dzięki narządom zmysłów, które odbierają bodźce docierające w niezliczonej ilości do naszego ciała. Jeżeli ten proces przebiega prawidłowo, dziecko może rozwijać się w sposób harmonijny i swobodnie poznawać świat. Zdarza się jednak, że dochodzi do zaburzeń w rozwoju integracji sensorycznej, w takich przypadkach mogą pojawić się problemy z rozwojem, zachowaniem czy nauką. Ostatecznymi produktami integracji sensorycznej są umiejętności takie jak: koncentracja uwagi, organizacja i porządkowanie wrażeń oraz odpowiednie reagowanie na nie, nauka (czytanie, pisanie, liczenie), wykonywanie skomplikowanych czynności ruchowych, samokontrola, poczucie własnej wartości, myślenie abstrakcyjne i rozumowanie, dominacja półkul mózgowych i stron ciała.
DIAGNOZA
Diagnoza, którą wykonujemy składa się z dwóch spotkań. Podczas pierwszego, które trwa 2 godziny, przeprowadza się wywiad z rodzicami, szczegółową obserwację zachowań dziecka oraz testy oceniające rozwój procesów integracji sensorycznej. Drugie spotkanie to omówienie diagnozy, przedstawienie planu terapii oraz zaleceń przygotowanych dla rodziców do pracy z dzieckiem w domu. To spotkanie trwa około godziny i odbywa się bez udziału dziecka.
W niektórych przypadkach diagnoza przeprowadzana jest w ciągu trzech godzinnych wizyt.
Wykonujemy diagnozy dzieci młodszych.
Honorujemy także aktualne diagnozy wykonane przez innych specjalistów posiadających odpowiednie uprawnienia.
TERAPIA
Terapia prowadzona jest w trybie indywidualnym, co zwiększa skuteczność podejmowanych działań. Jest także zgodna z programem terapii ustalonym w diagnozie. Zajęcia dostosowywane są do indywidualnych potrzeb i możliwości danego dziecka, które podczas zajęć bawi się, aby poprzez to aktywnie uczestniczyć w terapii i w ten sposób ćwiczyć zaburzone funkcje.
Terapia odbywa się z wykorzystaniem specjalistycznego sprzętu, który umożliwia pracę z dziećmi z różnymi zaburzeniami. Obok przyrządów podwieszanych posiadamy także wiele różnych pomocy terapeutycznych indywidualnie dostosowanych do potrzeb dziecka.
Terapeuci pracujący z dziećmi posiadają wszystkie niezbędne certyfikaty, liczne kursy doszkalające i wieloletnie doświadczenie zawodowe, ale przede wszystkim cechuje ich pasja, kreatywność i umiejętność stwarzania przyjaznej atmosfery.