LETNIE TURNUSY PSYCHOLOGICZNE 2025


I GRUPA - "W GŁOWIE SIĘ MIEŚCI"
Termin zajęć: 30.06.2025 – 04.07.2025
Czas trwania: poniedziałek – piątek w godzinach od 9:00 do 15:00
Grupa wiekowa: 7 – 10 lat
Cena za całość: 1390 zł
Wyżywienie we własnym zakresie – na miejscu dostępna jest kuchnia do podgrzania przyniesionych posiłków.
Celem programu jest wspieranie dzieci w wieku wczesnoszkolnym w lepszym rozumieniu emocji, ich funkcji i wpływu na codzienne życie. Zajęcia rozwijają świadomość emocjonalną, umiejętność wyrażania uczuć w społecznie akceptowalny sposób, a także zdolność regulowania napięcia i wspierają budowanie podstawowych kompetencji społeczno-emocjonalnych – takich jak empatia, samoświadomość, współpraca czy rozwiązywanie konfliktów.
Program odwołuje się również do funkcji mózgu, pokazując dzieciom w prosty i obrazowy sposób, jak działa mózg w różnych emocjonalnych sytuacjach – co wzmacnia ich poczucie sprawczości i rozumienia siebie.
Dlaczego to ważne?
W wieku 7–10 lat dzieci intensywnie rozwijają zdolności poznawcze i społeczne, ale nadal uczą się na co dzień rozpoznawać, nazywać i adekwatnie wyrażać emocje. Wspieranie ich w tym procesie:
zmniejsza impulsywność i frustrację,
ułatwia komunikację z rówieśnikami i dorosłymi,
poprawia gotowość do nauki i koncentracji.
Metody pracy z dziećmi
Program oparty jest na aktywnym uczeniu się poprzez doświadczanie. W czasie zajęć dzieci:
uczestniczą w krótkich blokach psychoedukacyjnych, podczas których uczą się podstawowych informacji o mózgu i emocjach (np. czym jest kora mózgowa, jak działa ciało migdałowate),
biorą udział w zabawach ruchowych, które pomagają odreagować napięcie i uczą uważności na ciało,
analizują fragmenty filmów: „W głowie się nie mieści” i „LEGO Batman” , dzięki którym mogą przyjrzeć się trudnym emocjom oraz sposobom ich regulacji
korzystają z gier planszowych i logicznych – jest to moment, gdzie poprzez zabawę mają szansę na podzielenie się swoją wiedzą i czerpanie z doświadczeń innych osób
biorą udział w burzach mózgów i dyskusjach grupowych, które uczą otwartości, szacunku i wyrażania swojego zdania,
tworzą prace plastyczne i zabawy kreatywne, które pozwalają na ekspresję emocji i twórcze przetwarzanie trudnych tematów,
uczą się konkretnych strategii regulowania emocji
Dlaczego oglądanie filmu „W głowie się nie mieści” i „LEGO Batman” wspiera rozwój emocjonalny dziecka?
Filmy animowane często kojarzą się wyłącznie z rozrywką, ale niektóre z nich – takie jak „W głowie się nie mieści” i „LEGO Batman” – mają ogromny potencjał edukacyjny, szczególnie w obszarze rozwoju emocjonalnego i społecznego dzieci. Oglądanie tych filmów w ramach zajęć psychoedukacyjnych pełni rolę bezpiecznego lustra, w którym dziecko może lepiej przyjrzeć się swoim własnym uczuciom.
Co daje oglądanie filmów w połączeniu z rozmową i ćwiczeniami?
– pomaga dzieciom nazwać emocje, które wcześniej były trudne do uchwycenia,
– tworzy bezpieczny dystans emocjonalny – łatwiej mówić o Batmanie czy Riley niż o sobie,
– zachęca do refleksji: „Czuję się czasem jak ona/on”,
– buduje empatię i zrozumienie dla emocji innych,
– daje punkt wyjścia do nauki strategii radzenia sobie z emocjami
Filmy stają się więc narzędziem rozwoju, nie tylko źródłem zabawy. Są okazją do wspólnej refleksji, rozmowy i budowania emocjonalnej dojrzałości dziecka w sposób dostosowany do jego wieku i wrażliwości.
Serdecznie zapraszamy do udziału!
GRUPA II - "Poznaj swój mózg - emocje na luzie!"
Zadbaj o rozwój swojego dziecka – zapisz je na tygodniowe zajęcia psychoedukacyjne.
Termin zajęć: 07.07.2025 – 11.07.2025
Czas trwania: poniedziałek – piątek w godzinach od 9:00 do 15:00
Grupa wiekowa: 7 – 10 lat
Termin zajęć: 04.08.2025 – 08.08.2025
Czas trwania: poniedziałek – piątek w godzinach od 9:00 do 15:00
Grupa wiekowa: 10 – 14 lat
Cena za całość: 1390 zł
Wyżywienie we własnym zakresie – na miejscu dostępna jest kuchnia do podgrzania przyniesionych posiłków.
To zajęcia, które łączą naukę, ruch i świetną zabawę.
Celem naszego programu jest wspieranie dzieci w rozwijaniu wiedzy o tym, jak działa ich mózg w sposób prosty, atrakcyjny i dostosowany do ich możliwości poznawczych. Dzięki aktywnym formom nauki dzieci uczą się nie tylko jak funkcjonuje mózg, ale także jak lepiej radzić sobie z emocjami, jak efektywnie skupić się na zadaniu, jak wykorzystać swoje mocne strony w codziennym życiu oraz jak zadbać o prawidłowy rozwój mózgu.
Cele szczegółowe:
Rozwijanie świadomości funkcji mózgu – dzieci dowiadują się, że mózg kieruje wieloma codziennymi czynnościami: myśleniem, ruchem, emocjami i pamięcią.
Budowanie podstawowej wiedzy o strukturach mózgu – uczestnicy poznają takie obszary jak: kora mózgowa, móżdżek, hipokamp, ciało migdałowate, i uczą się ich roli w codziennym funkcjonowaniu.
Ćwiczenie koncentracji, pamięci i regulacji emocji – dzieci trenują uwagę i pamięć operacyjną przez gry i ćwiczenia umysłowe, uczą się rozpoznawać emocje i wybierać sposoby na ich wyciszanie.
Rozwijanie ciekawości poznawczej – przez doświadczenia, eksperymenty i pytania „dlaczego?” dziecko odkrywa, że nauka może być fascynująca.
Wzmacnianie poczucia sprawstwa – każde dziecko ma okazję poczuć, że jego mózg się rozwija, że potrafi wpływać na swój nastrój, uwagę i działania.
Metody pracy:
Psychoedukacja – przekazanie wiedzy o mózgu w sposób obrazowy i przyjazny dziecku (modele, rysunki, opowieści, filmiki).
Zajęcia ruchowe – ćwiczenia wspierające współpracę ciała i mózgu, koordynację oraz regulację emocjonalną.
Burza mózgów – wspólne poszukiwanie odpowiedzi i rozwiązań, co wspiera kreatywność i aktywny udział dzieci.
Gry planszowe i logiczne dostosowane do tematyki danego dnia, wspierają pamięć, myślenie przyczynowo-skutkowe, skupienie i strategię działania.
Zabawy kreatywne – rysowanie, projektowanie, opowiadanie historii – rozwijające wyobraźnię i utrwalające wiedzę.
Dyskusja w grupie – budowanie umiejętności słuchania, wyrażania opinii, rozwijanie empatii i pracy w zespole.
Korzyści dla twojego dziecka:
większa samoświadomość emocjonalna i poznawcza,
lepsze radzenie sobie ze stresem i napięciem,
rozwijanie uważności i pamięci,
pobudzenie ciekawości i motywacji do nauki,
wzrost poczucia sprawczości („mam wpływ na swój umysł i emocje”)
rozwój umiejętności pracy w grupie
III GRUPA - “Spokój, luz, siła” - warsztaty dla dziewczyn
5-dniowe warsztaty psychoedukacyjne dla dziewczyn 13–16 lat
Termin zajęć: 25.08.2025 – 29.08.2025
Poniedziałek – Piątek 9:00 – 15:00
Cena za całość: 1390 zł
Wyżywienie we własnym zakresie – na miejscu dostępna jest kuchnia do podgrzania przyniesionych posiłków.
Twoja córka wchodzi w świat pełen wyzwań, emocji i zmian. Pomóż jej przejść ten czas w atmosferze wsparcia, akceptacji i dobrej energii!
Nasze 5-dniowe warsztaty psychoedukacyjne dla dziewczyn w wieku 13–16 lat to kompleksowy program wspierający zdrowy styl życia, dobrostan psychiczny i pozytywną relację z ciałem. Zajęcia prowadzone są w formie warsztatowej, w bezpiecznej, wspierającej atmosferze.
W trakcie zajęć stosujemy różnorodne metody pracy, w tym:
-
Warsztaty psychoedukacyjne – przekazywanie wiedzy na temat emocji, stresu, zdrowego stylu życia, ciałopozytywności w przystępnej, angażującej formie.
-
Ćwiczenia grupowe i integracyjne – budujące poczucie bezpieczeństwa, współpracy i zaufania w grupie.
-
Elementy arteterapii – prace plastyczne i kolaże służące ekspresji emocji i budowaniu samoświadomości (np. mapa emocji, plakat „Jestem wystarczająca”).
-
Techniki relaksacyjne i uważności (mindfulness) – m.in. ćwiczenia oddechowe, wizualizacje, medytacje prowadzone, trening autogenny, relaksacja przy muzyce.
-
Praca z ciałem – delikatny ruch, elementy jogi, ćwiczenia rozluźniające i uważna aktywność fizyczna (np. spacer uważności).
-
Warsztaty z naturalnej pielęgnacji ciała i twarzy – własnoręczne tworzenie maseczek, peelingów, kul do kąpieli z naturalnych składników – praktyka dbania o ciało w duchu samoakceptacji.
-
Praca indywidualna i autorefleksja – dziennik wdzięczności, list do siebie, tworzenie indywidualnego planu dbania o siebie.
-
Miniwarsztaty kulinarne – przygotowywanie zdrowych przekąsek, promowanie świadomego odżywiania.
-
Gry i zabawy psychologiczne – wspierające rozwój kompetencji emocjonalnych i społecznych.
-
Kręgi rozmowy i dzielenia się – budujące empatię, słuchanie i otwartość, sprzyjające tworzeniu wspólnoty.
Zajęcia zostały zaprojektowane w sposób holistyczny, wspierając rozwój dziewczynek w trzech kluczowych obszarach:
-
psychicznym (emocje, samoocena, radzenie sobie ze stresem),
-
fizycznym (świadomość ciała, zdrowy ruch, pielęgnacja),
-
społecznym (relacje, komunikacja, współpraca).